reklama

Záhada Tutanchmónovej výstavy - mimozemšťania v Bratislave?

Už som to zažil v Údolí kráľov. A teraz znovu na výstave Tutanchamón - jeho hrobka a poklady. To čo hovorí Däniken nie je vycucané z prsta. Môžete sa presvedčiť sami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Určite to organizátori výstavy takto neplánovali. Veď aj ten sprievodca, čo nás zobral do jednej z kráľovských hrobiek v Údolí kráľov sa netváril nadšene, keď som mu v jednej komore ukázal vpravo hore na nástennej maľbe postavičku Mimozemšťana. Normálny skafander, kozmonautická helma, rukavice. A keby aj nie, tak predovšetkým totálne porušenie nemeniteľného úzu, že postavy na staroegyptských maľbách sú zobrazované zásadne zboku!

 Nie som žiadny dänikenovec a keď mi ten sprievodca povedal, že je to "žaba", mávol som nad tým rukou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Lenže, teraz je v Bratislave výber pokladov z Tutanchamónovho hrobu. A pretože je to výber, všimol som si (naozaj nechtiac) opäť niečo neobvyklé, čo mi uniklo, keď som videl originálnu expozíciu v káhirskom múzeu.

 Našťastie to môžete posúdiť sami. Je to tuším druhá pohrebná zlatá

Pohrebná skriňa z Tutanchamónovej hrobky
Pohrebná skriňa z Tutanchamónovej hrobky 

skriňa zo smeru, keď prichádzate (viď. foto denik.cz, ja som bol taký zaskočený, že som to zabudol odfotiť). A na pravej, dlhšej strane približne v strede, v hornom rade je rad postáv, aké vidíte v staroegyptských vyobrazeniach bežne. Samí bohovia so zdvihnutými rukami. No lenže dve z tých postáv sa pozerajú na vás!

 Na otvorení výstavy bol aj významný český egyptológ, tak som sa dovolil opýtať, čo to znamená. Veď ak mali starí Egypťania v takej úcte symboly a znázorňovanie bohov malo striktné predpisy, ako by si to všetko mohli dovoliť porušiť práve u faraónovej hrobky a ešte aj dva krát?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Zatváril sa ako ten sprievodca v Údolí kráľov, ale ukázal mi, že pod tými záhadnými postavičkami vľavo je na vrchu stĺpca hieroglyfov zopakovaná tá ľavá, tučná, teda neegyptská tvár. Veď aj ten výraz a tučnota nemá žiadnu obdobu ani v sochách a bustách zo starého Egypta! A celkom určite nepatrí medzi hieroglyfy. Tak prečo tam je? A čo to znamená?

 Pán profesor nechcel o tom, že je to niečo nezvyklé, nič počuť a Däniken nebol po ruke.

 Tak sa o tom presvedčte sami a sami si urobte záver.

 Prajem prima lúštenie záhady Tutanchamónovej hrobky...

P.S. Tu sú tie postavičky zaznamenané vďaka jednému pozornému čitateľovi. A v rámci hieroglyfov na tej pohrebnej skrini ich našiel viac, než ten pán profesor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Detail z pohrebnek skrine.
Detail z pohrebnek skrine. 
Gustáv Murín

Gustáv Murín

Bloger 
  • Počet článkov:  328
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Vraciam sa na tento blog a verím, že tak opäť stretnem starých dobrých známych a aj nových čitateľov. Aj keď tento blog je všemožne aj nemožne filtrovaný, takže ho určite nenájdete vo Výbere :( Zoznam autorových rubrík:  KrimiMédiáCivilizáciaBratislavaDlhovekosťCestyRádioaktívni - doplňujúce textPolitikaJazykové hlavolamyRovnoprávnosťParadigmy zdraviaNezaradenéPartnerské vzťahy a rodinaKultúraČo sa deje

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu