reklama

Vietnam na tanieri

Pomaly si zvykáme, že do jedálnička klasickej slovenskej rodiny sa dostávajú aj ázijské, najmä čínske, jedlá. Pravda, málokedy ich pripravujeme sami. Veď čínskych reštaurácií je dosť. A pribúdajú aj vietnamské...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Jedna je na našom sídlisku Krasňany v Bratislave. Občas si z nej prinesieme pre spestrenie výber ich najvychytenešjeích jedál, napríklad na sobotný obed. Je to chutné, pestré, ľahké. Zároveň sme sa už poučili, že najlepšie robia ich jedlá a z našich dokážu pokaziť aj tie najjednoduchšie - napríklad vyprážaný syr.

 Treba hneď priznať, že ja by som klasické čínske od vietnamských jedál rozpoznať nevedel. Chutia mi, nech sme v čínskej, či vietnamskej reštaurácii a zdajú sa mi rovnaké. Až návšteva nedávno otvorenej vietnamskej reštaurácie na blízkom sídlisku Dimitrovka ma vyviedla z omylu. Neobjavil by som ju nebyť láskavého pozvania od pani Veľvyslankyne Vietnamskej republiky pani Ho Dac Minh Nguyet. Spolu s vybranými novinármi, ktorí sa venujú téme gastronómie a turizmu, som tak mohol vyskúšať zaručene vietnamskú kuchyňu. Ochutnali sme dva typy závitkov Nem (Nem cuôn a Nem rán), veľmi sýtu polievku Phó a ako hlavné jedlo miešané rezance s hovädzím mäsom Bún bò Nam bô.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Slovenskí novinári s pani Veľvyslankyňou Ho Dac Minh Nguyet.
Slovenskí novinári s pani Veľvyslankyňou Ho Dac Minh Nguyet. (zdroj: Desana Dudášová)

 Mňa zaujala najmä tá polievka. Hostitelia tvrdili, že nám dali len tretinovú porciu "na chuť", ale nebolo jej konca. Bola chutná, sýta a zdala sa mi jednoduchá na prípravu. V treťom som sa mýlil, ako sa môžete presvedčiť z priloženého receptu, ktorý som vylákal od miestneho šéfkuchára. Má to len jednu chybičku: ja neviem variť (vôbec napríklad netuším, čo sú "cibiky") a on nevie poriadne po slovensky. Takže výsledný text treba brať s rezervou:

Recept tradičnej polievky Phó Ha noi

Suroviny:

Hovädzí chvost 0,5kg

Hovädzie rebrá 0,5kg

Hovädzí sval, napr. lýtko 0,5kg

1 cibuľa suchá

1 zázvor

1 lyžička semiačok koriandru

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1 kardamon

2 badian sušený

1 kúsok škorice

 Soľ podľa potreby

Ryžové rezance

Cibiky a čerstvý koriander

Čili omáčka, citrón

Príprava:

1. Chvost a rebrá nasekáme na menšie kusy, sval necháme celý. Namáčame všetko do soľného roztoku na asi 2 hodiny, aby sa zbavilo zápachu.

2. Medzitým pripravíme ostatné suroviny:

Cibuľu, zázvor, kardamon, badian poopekáme na otvorenom ohni, potom zázvor oškrabeme a pokrájame na plátky, cibuľu rozkrájame na 4 časti, kardamon a badian dáme do vrecúška, aby sa kúsky korenia nedostali do vývaru.

3. Mäso namáčané v soľnom roztoku vyberieme a dáme variť do čistej vody, keď zovrie treba ubrať oheň a pokračujeme na malom ohni asi 1,5-2 hodiny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4. Pripravíme rezance a bylinky: cibiky a koriander umyté nakrájame na drobno

5. Pred podávaním obaríme rezance vo vriacej vode, dáme ich do misky, na to položíme na plátky nakrájané mäso, navrch bylinky a na drobno krájané cibiky, vriacou polievkou zalejeme.

Podávame s čili omáčkou a citrónovou šťavou.

Vietnamské servírovanie kávy.
Vietnamské servírovanie kávy. (zdroj: G. Murín)

Veľmi ma zaujalo aj vietnamské servírovanie kávy. Nie som kávičkár, ale môžem povedať, že tento spôsob som videl po prvý krát. Pri ňom káva pred vami prekvapkáva z hornej nádobky do spodnej šálky. A, ako laikovi, mi chutila...

Gustáv Murín

Gustáv Murín

Bloger 
  • Počet článkov:  328
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Vraciam sa na tento blog a verím, že tak opäť stretnem starých dobrých známych a aj nových čitateľov. Aj keď tento blog je všemožne aj nemožne filtrovaný, takže ho určite nenájdete vo Výbere :( Zoznam autorových rubrík:  KrimiMédiáCivilizáciaBratislavaDlhovekosťCestyRádioaktívni - doplňujúce textPolitikaJazykové hlavolamyRovnoprávnosťParadigmy zdraviaNezaradenéPartnerské vzťahy a rodinaKultúraČo sa deje

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu