reklama

Podvodníci pred dverami

Svetoznámy český spisovateľ Bohumil Hrabal hovorieval: „Poisťovák do domu – sekera do ruky“. Po roku 1989 by sme asi mali mať pri dverách nachystanú sekeru permanentne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Zlatoústy poisťovací agent

 A naozaj, prvý u nás pri dverách pred rokmi zazvonil poisťovací agent. Bol som si dobre vedomý Hrabalovho výroku a predsa... Bol to starší, solídny pán a ja som urobil tú chybu, že som vpustil do kuchyne. Hneď sa začal rozhliadať a opisovať, čo všetko nám nová zmluva prinesie (pokazené vymeníme za nové), len keď sa zbavíme tej starej. Stará bola ešte z čias komunistickej vlády a na ňu nám bez problémov nahradili škody zo spadnutého plafóna, prievanom a prudkým vetrom rozbitých dverí a skolabovanej hi-fi veže po zásahu blesku do rozvodov nášho obytného domu. Odkedy som tomu pánovi podpísal zmenu na novú zmluvu, nám nepreplatili nič. A to už nám plafón v inej izbe zase padol. Sused tomu solídnemu pánovi neuveril a šiel sa na tú zmenu opýtať priamo do pobočky. A tam mu nejaká statočná pani za priehradkou pošepkala, nech zmluvu nemení – a je spokojný. Volal som tomu „nášmu“ poisťovákovi, ale už je na dôchodku. Veď si k nemu aj pekne prilepšil takými somármi, ako som bol ja.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zázračné prístroje

 Možno ste to aj vy zažili. Zazvonia vám pri dverách dvaja mládenci a idú vás zachrániť pred nadspotrebou vody. V rukách majú ten zázračný prístroj a už recitujú, ako vďaka nim ušetríte. Najhoršie je, keď ich naozaj pustíte do kuchyne. Vykonajú rutinné abraka-dabraka a vy neviete či sa máte smiať alebo plakať. Zázrak to je, ale či to bude fungovať, aj keď odídu, isté nie je. Novodobí obchodníci s dažďom...

Čokoľvek lacnejšie

 Toto je tá základná formulka podomových lákačov. Raz tu bol taký, čo nám chcel predať plyn lacnejšie. Neuspel, lebo už nemáme plyn.

 Ale nedávno prišiel inovátor. Mladý muž s akousi ušmudlanou legitimáciou nám oznámil, že máme nového „dodávateľa“ elektriny a on je vyslaný, aby nám tú šťastnú správu oznámil. Všetko bude odteraz lacnejšie, lebo dodávateľ nebude nemecký, ani český, ale náš roduverný. A že len potrebuje overiť, či sme my naozaj tí šťastní odberatelia. Vraj, keď mu ukážem poslednú faktúru, on mi ukáže o koľko budeme platiť menej. A už vyplňoval akýsi formulár. Bola to rýchlovka, Než som sa stihol spamätať, strčil mi do ruky celý spis a poprial šťastné míňanie energie. Na vrchu bola amatérsky namaľovaná schéma, ktorá ubezpečovala, že sa nič vlastne nemení, len údajného nemeckého dodávateľa nahradzuje slovenský. To, že tento slovenský nás automaticky odhlasuje aj od slovenského distribútora tam nie je. Nič som nepodpisoval, lebo iste tušil, že by som nič také ani nepodpísal. Je jasné, že väčšina z nás nemá čas skúmať dôvody takejto návštevy a čítať malé písmenká. Ale nadpis „Rámcová zmluva“ iste neprehliadnu. Takže tak, teraz mám za tú hlúposť, že som otvoril dvere, starosti navyše, ako celú tú podvodnú premenu „dodávateľa“ elektriny zrušiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stále v strehu?

 Naozaj som veril, že ma v týchto praktikách už nič neprekvapí. A predsa som sa nechal nachytať. Zato som prišiel na jedno účinné riešenie – už neotvárať dvere. A ak, tak so sekerou v ruke. Pán Hrabal, vy ste to vedel!

Gustáv Murín

Gustáv Murín

Bloger 
  • Počet článkov:  328
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Vraciam sa na tento blog a verím, že tak opäť stretnem starých dobrých známych a aj nových čitateľov. Aj keď tento blog je všemožne aj nemožne filtrovaný, takže ho určite nenájdete vo Výbere :( Zoznam autorových rubrík:  KrimiMédiáCivilizáciaBratislavaDlhovekosťCestyRádioaktívni - doplňujúce textPolitikaJazykové hlavolamyRovnoprávnosťParadigmy zdraviaNezaradenéPartnerské vzťahy a rodinaKultúraČo sa deje

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu