Základom tejto novej technológie je batéria. Tá vydrží len asi 200 000 km, potom ju treba vymeniť. Ale cena batérie je polovica auta! Navyše batérie musia byť stále v teple. Teda v zime musíte mať garáž a udržiavať v nej teplotu cca 20 ° C, inak batériu zničíte. Alebo ju neustále celú zimu na vonkajších parkoviskách ohrievať, teda musí byť napojená na elektriku. Z toho istého dôvodu je elektromobil v zime na dlhé cesty nepoužiteľný, lebo kapacita batérie klesne aj pod 50 %.
Ak si predstavíme, že všetky osobné autá na Slovensku budú na elektriku a priemerne najazdia za rok 15 000 kilometrov, bude ich priemerná spotreba 15 kW pri jazdení priemernou rýchlosťou 70 km/hod.. Tak spotreba elektrickej energie, len u áut, bude vyžadovať neustály výkon 900 MW. A pretože všetci budú dobíjať autá večer, tak bude potrebný okamžitý večerný a nočný výkon cca 2 500 MW. A pri dobíjaní batérií áut pri domácom zdroji to trvá aj 4 hodiny. Ibaže v noci sa na slnečnú energiu spoľahnúť nedá. A ak to má zachrániť (tak „zelenými“ ohováraná) jadrová energetika, tak jeden blok v Mochovciach má výkon „len“ 440 MW. Výstavba dvoch nových blokov trvá už viac ako desať rokov a je niekoľkonásobne predražená. Na taký nárazový večerný výkon navyše nie je dimenzovaná elektrická sieť, trafostanice...
V Európe vedú v elektromobilite Nóri. Majú kvôli tomu hneď niekoľko zvýhodnení, ako je oslobodenie od dane z pridanej hodnoty, dane z dovozu a vodiči môžu bezplatne parkovať či neplatiť mýto v mnohých častiach miest. Zákazníkov môže lákať aj nižšia kúpna cena, keďže za klasický benzínový Volkswagen Golf zaplatíte asi 300-tisíc nórskych korún (32-tisíc eur), za e-Golf „len“ 250-tisíc (takmer 27-tisíc eur).
Podľa denníka Spiegel Online dosahuje podiel elektromobilov a hybridov až 35 percent z celkového množstva nových predaných automobilov. To znamená, že každé tretie nové vozidlo má elektrifikovaný pohon. V hlavnom meste Nórska, v Osle, je to dokonca až 40 percent. Registrovaných je tu až 50-tisíc elektrických automobilov a 30-tisíc hybridných, pričom využívajú 1 300 nabíjacích staníc. Vzápätí sa objavili veľké problémy s infraštruktúrou. Najväčšou výhodou je totiž „tankovanie“ na nabíjacích staniciach zdarma.
Aj napriek tomu, že každý rok vzrastie počet nabíjacích staníc až o 26 percent, počet elektromobilov rastie neúmerne rýchlo: až o 100 percent ročne, uvádza Spiegel. Sture Portvik z mestskej agentúry pre životné prostredie agentúre DPA povedal: „Každý rok zvyšujeme počet nabíjacích staníc pre elektromobily o 26 percent, ale počet elektromobilov rastie každý rok až o viac ako sto percent. A táto medzera sa stále zväčšuje a zväčšuje.“
Ľudová tvorivosť na to zareagovala pohotovo. Ktosi vytvoril naozaj pôsobivý video-klip o supermodernom aute značky Mercedes na tužkové batérie! Je to ale trpký humor, lebo pri dnešnom až brutálnom nátlaku euro-papalášov na elektromobilitu nás ten smiech asi rýchlo prejde.